Stručne suradnice Dječjih vrtića Dubrovnik tijekom rujna i listopada 2020. godine provode ciklus radionica namijenjenih za edukaciju osobnih pomagača djece s teškoćama u razvoju, koji su zaposleni u sklopu projekta Grad za djecu. Cilj edukacije je pružiti novozaposlenim osobnim pomagačima vještine i kompetencije potrebne za rad s djecom s teškoćama u razvoju.
Dosada su provedene 3 radionice:
Sudionici u upoznati s pojmom inkluzije u dječjem vrtiću. Predstavljen je zakonski okvir u području predškolskog odgoja i obrazovanja, kao i Državni pedagoški standard predškolskog odgoja i naobrazbe. Definirana je uloga osobnog pomagača i odgojitelja, u odnosu na dijete s teškoćama u razvoju. Raspravljalo se o mogućim problemima u radu i o važnosti međusobne suradnje. Na kraju je predstavljen etički kodeks, kao i tehničke i organizacijske informacije.
Sudionici su upoznati s vrstama teškoća u razvoju kod djece predškolske dobi, prema Državnom pedagoškom standardu (2008). Pojašnjena je razlika između lakših i težih teškoća. Pomagači su detaljnije informirani o svakoj od teškoća: oštećenjima vida, sluha, govorno-glasovne komunikacije, promjenama u osobnosti, poremećaju u ponašanju, motoričkim oštećenjima, sniženoj intelektualnoj sposobnosti, autizmu, višestrukim teškoćama i zdravstvenim i neurološkim teškoćama. Kroz cijelu radionicu, osobni pomagači su davali vlastite primjere u radu.
![]() |
![]() |
![]() |
Na početku radionice su definirana nepoželjna ponašanja, vrste, razlozi zbog kojih se javljaju te funkcije koje imaju. Nakon toga je odrađena praktična vježba vlastitog nepoželjnog ponašanja. Potom je rečeno nešto više o granicama, pravilima, nagradama i kaznama te reflektiranju osjećaja. Nakon toga, sudionici su upoznati sa strategijama prepoznavanja, reagiranja i preveniranja nepoželjnog ponašanja. Predstavljen je PPP protokol, koji opisuje što je prethodilo ponašanju, ponašanje i posljedicu samog ponašanja. Sudionici su davali primjere nepoželjnog ponašanja, koje su primijetili u radu s djetetom s teškoćama u razvoju. Pomagačima su predstavljene različite strategije upravljanja ponašanjem: time out, ignoriranje, prekidanje i preusmjeravanje, prilagodba okoline, najavljivanje promjene, otklanjanje potencijalnih iskušenja i zamjena nepoželjnih ponašanja.
© Copyright 2021 by Dječji vrtići Dubrovnik ❤ svoju dječicu