Montessori odgojiteljice DV Mala kuća svakog ponedjeljka objavljivat će za roditelje i djecu vježbe iz Montessori pedagogije.Vježbe su jednostavne, lako se pripremaju i nije potreban Montessori materijal. Svoje fotografije rada na vježbama, prijedloge, nedoumice i pitanja pošaljite nam na mail: minutemontessori@gmail.com
Radujemo se!!!
Odgojiteljice:
Nika Bagarić,
Martina F. Feregja,
Dubravka Kalinić,
Franica Lasić,
Vedrana Ledinić
25/05/2020
Matematičke vještine u svakodnevnom okruženju
Matematika nastaje iz čovjekova uma u kontaktu s prirodom, svijetom i predstavlja svijet, faktore vremena i prostora . Dijete u prvo vrijeme svog života doživljava i upoznava svijet preko osjetila a potom pomalo gradi apstraktne pojmove o svemu što ga okružuje. Tako dijete kreira svoj mentalni um, a time i svoje mentalne mape koje potiču sve dublji razvoj inteligencije i samog snalaženja u svemu. Maria Montessori primjetila je da je matematika apstraktan koncept te je smatrala da je treba učiniti što konkretnijom kako bi je djeca mogla razumjeti. Sama osmišljava , gradi i razvija didaktički materijal za matematiku koji ujedno spontano potiče razvoj djetetovog matematičkog uma. Montessori matematičji didaktički materijal također unosi pojmove reda, orijentacije, točnosti, ponavljanja koji kroz daljnji život olakšava samostalnost, prilagodljivost i razumijevanje stvari i pojmova koja nas okružuju.
Montessori matematički pribor omogućuje djetetu da brojevne veličine konkretno – osjetilno spozna i dođe do najviših matematičkih apstrakcija. Veličine se pokazuju konkretno , osjećaju se vidom i opipom , potom se uvode simboli – brojevi, zatim se brojevi i konkretne veličine povezuju, uvježbavaju aritmetičke operacije – zbrajanja, oduzimanja, množenje, dijeljenja i sve kroz igru, radost i djeci prilagodljiv način. Stoga djeca na matematičke probleme gledaju kao na čaroliju jer kroz zabavu i igru prepuštaju se lako usvajanju matematičkih pojmova i operacija.
U sljedećim aktivnostima donosim samo početni dio otkrivanja matematike i njenih tajni.
Ovo je jednostavna aktivnost razvrstavanja predmeta u skupine .Kad dijete shvati koncept, onda se može na više načina razvrstavati npr. po boji, obliku, veličini …
Potreban materijal :
Neka dijete odnese košaru i sjedne pokraj vas s lijeve strane. Stavite košaru ispred sebe i porazgovarajte s djetetom o predmetima koji su u njoj. Objasnite mu da su predmeti pomiješani te ih treba razvrstati u skupine . Potom uzmite špag i napravite krugove pomoću dna košare. Po jedan predmet stavite u svaki krug a ostatak dijete razvrstava . Možete kombinirati razvrstavanje predmeta po boji, obliku, veličini..
Za ovu aktivnost Vam je potrebno :
( Za početak na poleđini brusnog papira ispišite brojeve od jedan do deset , pažljivo ih izrežite i zalijepite na komade kartona. )
Zamolimo dijete da nam se pridruži donoseći kutiju sa pripremljenim brojevima brusnog papira. Potom senzibilira prste tj. kažiprst i srednjak opere sa mlakom vodom i obriše ih. Izvadite karton s brojem jedan i stavite ju na stol između vas i djeteta. S nedominantnom rukom pridržite karton, a kažiprstom i srednjakom dominantne ruke prođite preko brojke na isti način kako se brojka piše. Izgovorite naziv brojke „ jedan „ i zatim zamolite dijete da i ono to napravi. Kada dijete to napravi uvodite daljnje brojeve. Za mlađu djecu možete početi sa brojevima od jedan do pet pa postupno uvoditi daljnje brojeve.
Kada dijete ovlada nazivima brojeva pitate ga da vam pokaže koji je neki broj . Npr. „ Pokaži mi broj dva .“ a za daljnji stupanj spoznaje potrebno je da dijete samo imenuje i pokazuje broj.
Savjet:
Ova aktivnost utvrđuje shvaćanje količine do deset. Zajedno sa djetetom potražite najdraže predmete koje ćete potom zajedno razvrstavati i kroz igru usvojhiti nove matematičke operacije.
Potreban materijal :
Stavite sve predmete, vrećice za namirnice i kvačice na pladanj i zamolite dijete da ga odnese do stola. Neka dijete sjedne s vaše lijeve strane, a pladanj neka bude ispred njega. Kažite djetetu da će napraviti uže s brojevima, počevši od jedan do deset. Uputite ga da razvrsta predmete u skupine. Neka pronađe predmet koji je jedan, odnosno samo jedan te vrste i stavi ga u vrećicu. Pokažite mu i pomozite kako zavrnuti rub vrećice i zatvoriti je pomoću kvačice.Stavite vrećicu na stol.Potom porazgovarajte koji broj dolazi nakon jedan. Ako se ne može sjetiti dajte mu bilo koja dva predmeta da ih prebroji – to će mu svakao pomoći i potaknuti. Neka pronađe skupinu na dva predmeta , stavi ih u vrećicu i zatvori je. Ponovite iste korake za ostatak brojeva do deset. Zatim se dogovorite gdje bi bilo najzgodnije da izložite vrećice i ujuedno privežete uže. Nakon toga zamolite dijete da vam pronađe vrećicu s jednim predmetom i doda. Ponavljate isto dok svi upakirani predmeti ne budu na užetu u redu od jedan do deset.
Savjet :
Objesite uže tako da dijete može vidjeti predmete na njemu, manipulirati s njima i razvijati nove igre.
4. BROJALICE S BROJEVIMA
Ruža od Božura
Jedan, dva, tri
Od koga si ti?
Ja sam Ruža,
Od Božura,
Božurova kći.
Bijeli Mjesec i sestrica Danica
Jen’, dva, tri, četiri, pet,
šest, sedam, osam, devet, deset,
izašao bijeli Mjesec,
i njegova sestrica,
Zvjezdica Danica.
Brojalica spavalica
Jedan, dva – mjesec na dnu rijeke sja.
Tri, četiri – zaspali su svi leptiri.
Pet, šest – zec donio važnu vijest.
Sedam, osam – nek se svlači tko je pospan.
Devet – hej, pospanci svi u krevet.
Devet – zvijezda crvenkastih.
Devet – zvijezda zelenkastih.
Devet – zvijezda bjeličastih.
Devet – zvijezda ljubičastih.
Samo jedna plava,
Al i njoj se spava.
Klonula joj glava
Na plav jastuk neba,
Jer – spavati treba.
Pripremila : Dubravka Kalinić , Montessori odgajatelj
Literatura :
©Copyright 2024 - Dječji vrtići Dubrovnik ❤ svoju dječicu